Nowy raport Oliver Wyman "Elevating rail in Europe: technology upgrades for greener transport" analizuje, w jaki sposób zaawansowane technologie, takie jak MagRail, mogą stać się kluczem do przyszłości europejskiego transportu kolejowego.
Promowanie rozwoju młodych talentów stanowi integralną część filozofii firmy norelem. Po raz kolejny demonstrują to dwa bieżące projekty studenckie: FiberFusion (drukowanie 3D polimerów wzmacnianych włóknami) i Hyperloop (rozwój systemu transportu o dużej prędkości), które firma norelem wspiera, dostarczając liczne komponenty standardowe.
O firmie Nevomo, technologii magrail i potencjalnych korzyściach z jej zastosowania, a także o współpracy z firmą Seron przy realizacji tego projektu rozmawiamy z Kacprem Koniarskim.
Pierwsi pasażerowie podróżowali już w lewitującym systemie Hyperloop. Virgin Hyperloop osiągnął wprawdzie prędkość "zaledwie" 172 km/h, ale ważniejsze jest to, że już tylko krok dzieli nas od wprowadzenia tego rewolucyjnego systemu transportu na szeroką skalę.
Firma Virgin Hyperloop One podpisała umowę z rządem Arabii Saudyjskiej na budowę toru testowego dla swojej futurystycznej koncepcji transportu, która obejmuje kapsułę ciśnieniową z pojazdem przewożącym pasażerów do 10 razy szybciej niż obecna kolej.
Rośnie zainteresowanie technologią hyperloop. Jest ona aż czterokrotnie bardziej opłacalna niż inwestycja w koleje dużych prędkości. Szkopuł w tym, że nowy superszybki środek transportu, jakim jest hyperloop, nie wyszedł jeszcze poza fazę testową.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?