Bariery w rozwoju innowacyjności
Komentarz Uwe Burka, Senior Director Sales w firmie Dassault Systèmes
Coraz trudniej jest konkurować w dzisiejszej globalnej gospodarce. Liderzy, którym się to udaje, dostrzegają konieczność dostosowywania się do stale zmieniających się sposobów prowadzenia działalności gospodarczej o zasięgu światowym. Starają się oni zbudować przewagę konkurencyjną wokół kluczowych obszarów działalności swoich organizacji przy jednoczesnej redukcji kosztów, wprowadzając innowacje różnego rodzaju. W środowisku rozwoju produktów budowanie przewagi konkurencyjnej koncentruje się wokół poprawy jakości i optymalizacji procesu produkcyjnego. Producenci muszą wziąć pod uwagę szereg czynników, aby wyróżnić swoje wyroby. Są to wydajność, jakość, personalizacja i innowacyjność.
Firmy dokonują inwestycji w zakresie projektowania produktu celem obniżenia kosztów, ale też dla poprawy wydajności, co wpływa na wiele parametrów. Krótkie cykle produkcyjne zmniejszają możliwość osiągnięcia maksymalnego potencjału generowania dochodu. Produkty w krótkim czasie są zastępowane przez kolejne, zmniejszając tym samym możliwość uzyskania dodatkowych zysków.