Ekologiczna stacja tankowania wodoru
Francuski kamień milowy w dekarbonizowanym, bezemisyjnym transporcie ciężarowym. Pierwsze we Francji centrum dedykowane wodorowym pojazdom ciężarowym, wyposażone w stację tankowania i serwis.
Firma Lhyfe ogłosiła, że będzie dostarczała stację tankowania Hyliko, która została wprowadzona w ramach szerszej prezentacji centrum doskonałości dla ciężarówek napędzanych wodorem.
Kilka tygodni po tym, jak pierwsze ciężarówki wodorowe wyposażone w H2 zaczęły działać komercyjnie dla Point P z przewoźnikami Berto Group i Labatut oraz dla Toyoty z grupą Bert&You, Hyliko - lider w dziedzinie bezemisyjnej mobilności dla pojazdów ciężarowych - zapewnił ekspertom z ekosystemu wyjątkową zapowiedź.
Zaprezentowali oni swoje wodorowe centrum doskonałości, dedykowane pojazdom ciężarowym. Centrum, które ma zostać oficjalnie otwarte we wrześniu przyszłego roku, stanowi punkt zwrotny w historii dekarbonizacji i osiągnięcia neutralności węglowej w transporcie.
Po wstępnych zapowiedziach, że pierwsze pojazdy zmodernizowane przez Hyliko przeszły proces homologacji i przekazaniu kluczyków do tych pierwszych pojazdów, młody start-up kontynuuje swoją wiodącą rolę, prezentując pierwsze centrum doskonałości dla pojazdów ciężarowych napędzanych wodorem we Francji, w Villabé (Essonne, Francja), 30 km na południe od Paryża.
Miejsce to łączy w sobie:
- Ekologiczną stację tankowania wodoru przeznaczoną dla samochodów ciężarowych, z szybkim tankowaniem i możliwością sprężania do 350 barów (docelowo do 700 barów)
- Centrum serwisowe dedykowane pojazdom ciężarowym napędzanym wodorem, z profesjonalistami przeszkolonymi do obsługi tej technologii.
W ten sposób pojazdy ciężarowe, które przyjadą na tę publiczną stację, będą mogły zatankować w prawie 20 minut zielony wodór produkowany obecnie przez Lhyfe. Pierwsze pojazdy wodorowe zmodernizowane przez Hyliko są już używane na drogach przez przewoźników Point P, Berto Group i Labatut LVI, a także przez Bert&You i Toyotę.
W sumie około pięciu pojazdów - trzy pojazdy ciężarowe zmodernizowane przez Hyliko i dwa pojazdy koreańskiego producenta Hyundai - będzie korzystać z tego miejsca od tego lata, tworząc największą wodorową społeczność pojazdów ciężarowych we Francji i oznaczając prawdziwy początek łańcucha wodorowego dla drogowego transportu towarów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Ciężka mobilność, a w szczególności transport drogowy, jest jednym z kluczowych sektorów dekarbonizacji. Łańcuch paliwowy HGV, który rozwijał się przez kilka miesięcy, jest teraz gotowy i kompletny - jesteśmy dumni, że jesteśmy częścią pierwszego we Francji centrum doskonałości dla ciężarówek wodorowych. Przewoźnicy potrzebują pojazdów wodorowych, zielonego wodoru, stacji tankowania i centrów serwisowych do ich obsługi. Ten kompletny łańcuch został właśnie zaprezentowany w regionie paryskim i jest to duży krok naprzód dla mobilności wodorowej – powiedział Matthieu Guesné, założyciel i dyrektor generalny Lhyfe.
Źródło: Lhyfe