ITM_talks, czyli wirtualnie o przemyśle ery cyfrowej

ITM_talks, czyli wirtualnie o przemyśle ery cyfrowej Grupa MTP

Hermetyczny dotychczas sektor kosmiczny otwiera się na nowe inicjatywy i działalność komercyjną. Tym samym rośnie zaangażowanie mniejszych firm, które coraz śmielej dołączają do trwającego wyścigu technologicznego. Jak skorzystać mogą na tym polscy dostawcy? Co zrobić, aby dołączyć do grona kontrahentów Space 4.0? Jakie warunki należy spełnić? Na te i inne pytania eksperci odpowiedzą już 12 stycznia 2022 r. podczas kolejnego odcinka ITM_talks.

Prywatne loty, dynamiczny rozwój sektora badań, nowe źródła finansowania – branża kosmiczna wchodzi w nowy etap, w którym inicjatywy komercyjne zyskują na znaczeniu. Już nie tylko sytuacja geopolityczna czy wyścig zbrojeń wpływają na rozwój tego sektora przemysłowego. Obniżenie progu finansowego sprawia, że Space 4.0 otwiera się na nowych dostawców. Jeśli w takim razie sky is not the limit, to jakie perspektywy rozwoju ma przed sobą przemysł kosmiczny w Polsce? Tego będzie można dowiedzieć się już 12 stycznia o godz. 11:00 podczas szóstego odcinka ITM_talks. W dyskusji wezmą udział: dr Aleksandra Bukała (Polska Agencja Kosmiczna), Łukasz Wilczyński (Planet Partners) oraz Marcin Wygachiewicz (Polish Space Professionals Association). Moderatorem dyskusji będzie dr inż. Krzysztof Walas  (Instytut Robotyki i Inteligencji Maszynowej Politechniki Poznańskiej).

Jak sektor kosmiczny rozwija się w Polsce?

W raporcie POLSA można przeczytać, że polski sektor kosmiczny składa się obecnie z kilkudziesięciu bardzo aktywnych organizacji. Dominującą grupę oferowanych lub rozwijanych produktów stanowią oprogramowanie i przetwarzanie danych oraz systemy informatyczne wykorzystywane do celów modelowania i symulacji. To jednak nie wszystko – krajowi przedsiębiorcy rozwijają swoje kompetencje w aż 11 domenach technologicznych, co wkrótce może zaowocować skokowym wzrostem inwestycji w naszym rejonie.

Sektor kosmiczny w Polsce jest obecnie w fazie dynamicznego rozwoju, generując rocznie już ok 1,8 mld zł przychodów (w przypadku tylko członków Związku Pracodawców Sektora Kosmicznego) i zatrudniając ponad 6000 wysokiej klasy specjalistów (dane ZPSK). Sektor kosmiczny generuje obecnie na całym świecie setki miliardów dolarów przychodów chociażby z usług opartych na danych satelitarnych czy transferach technologii kosmicznych na zastosowania ziemskie – tłumaczy Łukasz Wilczyński, prezes Zarządu Planet Partners oraz pomysłodawca European Rover Challenge. – Czas więc najwyższy skończyć z dyskusją o tym, czy Polska może coś pokazać w tym sektorze i czy będziemy mieli kolejnego astronautę na orbicie. Czas przyjrzeć się polskim firmom, ich potencjałowi i realizacjom, i zwiększyć zarówno publiczne inwestycje w rozwój technologii i ich wykorzystywanie przez nas samych, jak i tworzyć przestrzeń do prywatnych inwestycji w podmioty kosmiczne.

Dołącz do dyskusji

Wśród zaplanowanych na styczniowy odcinek ITM_talks tematów nie zabraknie wskazówek dla przedsiębiorstw, jak dołączyć do grupy dostawców przemysłu kosmicznego, czy omówienia szans, przed którymi stoją krajowe podmioty już zaangażowane w wyścig kosmiczny.

Branża kosmiczna w Polsce i na świecie stoi u progu wielkich zmian, które nie pozostaną bez wpływu na działalność naszych wystawców i partnerów biznesowych – komentuje Anna Lemańska-Kramer, dyrektor targów ITM Industry Europe. – Już 12 stycznia spotkamy się z przedstawicielami znanych organizacji kosmicznych, aby porozmawiać na temat perspektyw rozwoju i punktów styku dla obu sektorów – przemysłowego i kosmicznego. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką Space 4.0 do oglądania szóstego odcinka ITM_talks!

Dyskusje online z serii ITM_talks stanowią zapowiedź Targów ITM Industry Europe oraz Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu Modernlog, które odbędą się na terenie MTP w terminie 31.05–3.06.2022 r. Wydarzeniom będą towarzyszyły branżowe konferencje, w tym pionierski projekt promujący rozwój Przemysłu 4.0 Kongres Industry NEXT oraz III edycja Konferencji Smart Warehouse. W tym samym czasie będzie można odwiedzić także ekspozycję Targów Kooperacji Przemysłowej Subcontracting i Forum Odlewniczego Focast.

Źródło: Grupa MTP

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę