Nowy inkubator innowacji technologicznych w łańcuchu dostaw

pixabay-geralt

C.H. Robinson oficjalnie rozpoczął działanie C.H. Robinson Labs, czyli inkubatora innowacji, w którym będą tworzone, testowane i skalowane nowatorskie koncepcje w zakresie logistyki i łańcucha dostaw. 

Za pośrednictwem Robinson Labs eksperci logistyczni, zespoły ds. innowacji i analitycy danych firmy – we współpracy z klientami i przewoźnikami – opracowują spersonalizowane rozwiązania spedycyjne z wykorzystaniem wiodącej technologii zbudowanej przez ekspertów zarządzaniem łańcuchami dostaw dla ekspertów w tej branży. Robinson Labs działa ściśle z zespołem technologicznym C.H. Robinson złożonym z ponad tysiąca analityków danych, inżynierów i programistów. Po wypróbowaniu danego rozwiązania zespoły wspólnie wykorzystują je w obrębie firmy na dużą skalę na potrzeby 124 000 klientów i 76 000 przewoźników kontraktowych.

Nasi klienci i przewoźnicy wypatrują rozwiązań, które wzmocnią ich pozycję konkurencyjną i zwiększą ich wydajnośćpowiedział Prezydent i CEO C.H. Robinson Bob Biesterfeld. – Dlatego zawsze stawialiśmy przede wszystkim na współpracę przy rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów logistycznych naszych klientów. Inkubator Robinson Labs dowodzi naszego zaangażowania, wskazując jeszcze więcej możliwości zastosowania naszej technologii i najobszerniejszych zbiorów danych w branży do tworzenia rozwiązań, które pozwolą obniżyć koszty transportowe, uprościć procesy i zapewnić jeszcze większą niezawodność i widoczność - dodaje.

Łączność cyfrowa

Robinson Labs tworzy sprawne narzędzia do zarządzania transportem i udostępnia je za pośrednictwem najlepszych systemów zarządzania transportem (TMS) i  planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Począwszy od oprogramowania do ERP i zarządzania transportem Oracle, firma C.H. Robinson ułatwia klientom wybór lokalizacji i sposobu zakupu za jej pośrednictwem. Spedytorzy mogą m.in. z poziomu własnego systemu połączyć się z platformą C.H. Robinson, aby uzyskać dostęp do aktualnych cen rynkowych, prowadzić przetargi przewozów towaru czy na bieżąco śledzić przesyłkę. C.H. Robinson umożliwia bezproblemową integrację systemu Navisphere, czołowego globalnego systemu zarządzania transportem multimodalnym, z dowolnym systemem preferowanym przez klienta.

Integrując możliwości naszego systemu Navisphere z wiodącymi technologiami, takimi jak Oracle Netsuite i Transportation Management, pomagamy klientom zwiększyć produktywność i obniżyć koszty – powiedział Gagnon.

Sprawdzone, proste i inteligentne narzędzia analityczne

Za pośrednictwem Robinson Labs firma rozwija swoje oprogramowanie do analityki biznesowej – Navisphere Insight – stanowiące część jej systemu zarządzania transportem Navisphere. Bez konieczności osobnego logowania klienci mogą uzyskać dostęp do Navisphere Insight, otrzymując najważniejsze, praktyczne informacje, które usprawnią proces transportu. Korzystając z milionów punktów danych, analityki prognostycznej i tworzonej przewagi informacyjnej, Robinson Labs podpowiada klientom, jak zwiększyć oszczędności, niezawodność i widoczność. Na przykład narzędzie analizy porównawczej Robinson Labs pozwala spedytorom obniżyć koszty poprzez zmianę czasu realizacji i wielkości woulumenów oraz zoptymalizować czas postoju i zapewnić terminowość dostawy.

Firma C.H. Robinson stosuje zwinne metody wdrażania wspomnianych zaawansowanych narzędzi analityki prognostycznej i w przyszłości zamierza wprowadzić na rynek kolejne nowe funkcje w systemie Navisphere Insight. Wśród nich mają się znaleźć dodatkowe narzędzia do spedycji globalnej oraz zalecenia dotyczące ograniczenia śladu węglowego. W fazie pilotażowej programu Navisphere Insight uczestniczyły największe firmy takie jak L’Oréal i Target, dzieląc się cennymi uwagami, dzięki którym zostaną uwzględnione potrzeby klientów.

Współpraca z zespołem C.H. Robinson pomogła nam rozwiązać największe problemy w naszym łańcuchu dostaw. Platforma Insight Analytics i rozwiązania Data Science dostarczyły praktycznych informacji i wsparły działania, które przynoszą firmie L’Oréal znaczące oszczędności – powiedział Adam Hall, wiceprezes L’Oréal ds. transportu. – W warunkach rosnącej złożoności łańcucha dostaw dzięki współpracy z partnerem takim jak C.H. Robinson możemy być spokojni, że nasze produkty dotrą do klientów sprawnie i na czas.

Źródło: C.H. Robinson

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę