Przemysł 4.0 w obszarze działań porządkowych

Przemysł 4.0 w obszarze działań porządkowych Tork

Tork, marka Essity, zrewolucjonizowała branżę, wprowadzając w 2014 r. technologię sprzątania opartego na danych. Niewiele osób zdawało sobie wówczas sprawę, w jaki sposób rozwiązania cyfrowe mogą pomóc menadżerom i firmom sprzątającym w spełnieniu wymagań związanych ze sprzątaniem, bez konieczności zwiększania liczby personelu. Internet Rzeczy zmienia sposób działania wielu branż, ponieważ analizy oparte na danych pomagają zwiększać produktywność i efektywniej wykorzystywać zasoby.

Marka Tork wprowadziła ulepszone rozwiązanie, czyli Tork Vision Sprzątanie. Dzięki cyfrowej technologii kierownicy obiektów i pracownicy firm sprzątających mogą korzystać z danych w czasie rzeczywistym. Wskazują one, kiedy i gdzie w zakładach jest potrzebne sprzątanie. Ponadto ułatwiają adaptację do zmieniających się wymagań higienicznych, pozwalają skupić się na priorytetach i uniknąć wykonywania zbędnych działań. Usługa pomaga również ustalić, czy nie ma przestojów w produkcji spowodowanych brakiem środków higienicznych w toaletach, szatniach i pomieszczeniach socjalnych.    

Klienci Tork twierdzą, że przejście na sprzątanie oparte na danych pomogło im zwiększyć wydajność operacyjną, zmniejszyć ilość odpadów oraz: zyskać pewność, że dozowniki pozostają napełnione przez 99% czasu, zmniejszyć liczbę kontroli dozowników o 91%, oszczędzając tym samym setki godzin pracy rocznie, i oszczędzić 20% godzin sprzątania i skupić się na najważniejszych kwestiach.

– Na przestrzeni lat nasi klienci z różnych branż przekonali się, że sprzątanie oparte na danych przynosi znacznie więcej korzyści poza wyposażeniem personelu w inteligentne rozwiązania, skróceniem czasu rozwiązywania problemów i optymalizacją częstotliwości sprzątania – mówi Charishma Kothari, dyrektor ds. usług i rozwiązań w Essity. – Wykorzystanie danych uzyskiwanych w czasie rzeczywistym pozwala na zmianę całego modelu pracy i osiągnięcie zarówno większego zadowolenia pracowników oraz lepszych wyników, umożliwiając personelowi sprzątającemu przyjemniejszą i bardziej wydajną pracę.

 Zapewnienie wysokich standardów sprzątania oraz rozwiązywanie problemów i rozpatrywanie reklamacji to wyzwania, przed którymi stają nasi klienci. W przeprowadzonej ankiecie 100% z nich stwierdziło, że sprzątanie oparte na danych pomaga poprawić higienę w ich zakładzie, a 80% ograniczyło reklamacje w wyniku korzystania z naszego systemu. Kolejną kwestią jest zapewnienie bezpiecznych i niezawodnych dostaw produktów higienicznych podczas zmian pracowników, a także całodobowa obsługa w dużych zakładachwyposażonych wwiele toalet. Klienci dzielili się również wątpliwościami na temat raportowania i optymalnego wykorzystywania zasobów. Nasza ankieta wykazała pozytywny wpływ Tork Vision Sprzątanie również w tych obszarach – 82% badanych stwierdza, że wzrosła wydajność pracy, a 76% uważa, że poprawił się proces raportowania – dodaje Kothari.

W zależności od potrzeb i wymagań zakładu klienci mogą wybierać spośród trzech ofert, aby jak najlepiej dopasować je do specyfiki pracy zakładu. Tork Vision Sprzątanie wykorzystuje liczniki osób i wymianę informacji pomiędzy dozownikami, aby dostarczyć dane w czasie rzeczywistym potrzebne do bieżących działań.

Tork Vision Sprzątanie to przede wszystkim:

* sprzęt: liczniki osób, bramki i największy na rynku wybór dystrybutorów wykorzystujących Internet Rzeczy (IoT),

* oprogramowanie do zarządzania obiektami, które pozwala na dostęp do zebranych w czasie rzeczywistym danych dostępnych na komputerach stacjonarnych, tabletach lub smartfonach, co ułatwia raportowanie i inne czynności administracyjne,

* program wdrażania innowacji, który obejmuje: instalację, szkolenie, wsparcie i ocenę wartości biznesowej rozwiązania.

Źródło: Tork

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę