ABB i Dassault Systemes nawiązały globalną współpracę

MM

Firmy ABB i Dassault Systemes rozpoczną globalną współpracę, dzięki której klienci z branż cyfrowych otrzymają dostęp do unikatowego portfolio oprogramowania, od rozwiązań pozwalających na zarządzanie cyklem życia produktów po monitorowanie stanu technicznego urządzeń.

Obie firmy będą mogły dostarczać klientom kompleksowe, otwarte rozwiązania cyfrowe, pozwalające wzmocnić ich konkurencyjność, a także zwiększyć elastyczność, szybkość i wydajność cyklu życia produktów, procesów produkcyjnych i operacji.

Powiązane firmy

Dassault Systemès Sp. z o.o.

Współpraca pozwoli na wykorzystanie największych zalet rozwiązań cyfrowych ABB Ability oraz platformy 3DExperience Dassault Systemes, opierając się na solidnej infrastrukturze obu firm, szerokiej znajomości specyfiki branży oraz dostępie do klientów z całego świata. Firma ABB już wykorzystuje platformę 3DExperience do modelowania i symulowania rozwiązań przed ich dostarczeniem do klientów. Partnerstwo pozwoli firmie ABB opracowywać, a następnie dostarczać klientom zaawansowane, wirtualne „cyfrowe bliźniaki” obiektów fizycznych. Dzięki temu, będą oni mogli wykorzystywać rozwiązania ABB w swoich operacjach z wyższą skutecznością i elastycznością oraz z ukierunkowaniem na zrównoważony rozwój.

Obie firmy będą stopniowo skupiać się na automatyzacji fabryk i robotyce oraz automatyzacji procesów przemysłowych, a także rozwiązaniach w zakresie elektryfikacji inteligentnych budynków. Pierwsze wspólne projekty zostaną zaprezentowane podczas targów przemysłowych Hannover Messe, które odbędą się w Niemczech w dniach 1-5 kwietnia 2019 r.

Ta przełomowa współpraca pozwoli naszym klientom uzyskać przewagę nad konkurencją w zakresie innowacyjności i tempa rozwoju, fundamentalnie przekształcając ich łańcuch wartości, aby wykorzystać potencjał drzemiący w cyfryzacji przemysłu. Wspólnie oferujemy otwarte i kompleksowe portfolio rozwiązań, od cyfrowych bliźniaków po monitorowanie kondycji zasobów, pozwalających poprawić konkurencyjność dzięki wykorzystaniu produktów, wiedzy i doświadczenia oraz globalnego zasięgu obu firm – mówi Ulrich Spiesshofer, dyrektor generalny ABB. – Dassault Systèmes dołącza do grona partnerów ABB z zakresu cyfryzacji przemysłu – firm Microsoft, HPE i IBM. Bardzo cieszy nas możliwość współpracy z globalnym zespołem Dassault Systèmes w zakresie rozwijania innowacyjności i dostarczania wartości klientom.

W XXI w. przemysł nie polega już tylko na samej zdolności do produkowania dóbr. Dzisiejsi liderzy muszą doskonale opanować techniczne know-how. To zupełnie nowy wyróżnik konkurencyjności, istotny już dziś z uwagi na konwergencję cyfrowych technologii, które zmieniają każdy aspekt prowadzenia biznesu w sektorze przemysłowym – mówi Bernard Charles, wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systemes. – W dobie renesansu przemysłu podejście platformowe pozwala wykorzystać synergię między światem rzeczywistym i wirtualnym. Nasze partnerstwo z ABB pozwoli wykorzystać wiedzę i wieloletnie doświadczenie obu firm, aby umożliwić klientom czerpanie korzyści z tego silnego i dynamicznego trendu.

W dobie wysoce zautomatyzowanego przemysłu cyfrowe modelowanie fabryk oraz elastyczne, zrobotyzowane systemy produkcyjne pomagają firmom w generowaniu większej liczby bardziej złożonych cykli w krótszym czasie. To z kolei przyspiesza przejście z produkcji masowej na masową indywidualizację, czyli wytwarzanie bardziej zróżnicowanych dóbr w mniejszych partiach, z krótszym cyklem życia produktu. Z uwagi na fakt, że dostawy just-in-time (ang. dokładnie na czas) w ostatnich latach stały się normą, dla wielu producentów drastycznie wzrósł koszt przestojów. Obecnie koszt godzinnego przestoju w nowoczesnej fabryce może przekroczyć milion dolarów.

Współpraca ABB i Dassault Systemes będzie początkowo koncentrować się na takich obszarach jak automatyzacja i robotyzacja fabryk, inteligentne budynki oraz przemysł przetwórczy na przykładzie górnictwa.

Źródło: ABB

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę