Holcim rozpoczyna elektryfikację ciężkiego sprzętu przemysłowego w Polsce

Holcim rozpoczyna elektryfikację ciężkiego sprzętu w Polsce GreenWay

Holcim rozpoczął realizację jednego z największych projektów elektryfikacji ciężkiego transportu w regionie. Współpraca z firmą GreenWay obejmuje rozwój infrastruktury ładowania dla elektrycznego sprzętu przemysłowego w kopalniach, cementowniach i zakładach przemiału.

Infrastruktura przemysłowa nowej generacji

Projekt wystartował w 2025 roku i wyróżnia się skalą elektryfikacji w sektorze trudnym do dekarbonizacji. GreenWay uruchomił już infrastrukturę w czterech lokalizacjach Holcim w Polsce, a kolejne trzy są na etapie projektowym. Łączna moc dotychczas działającej infrastruktury wynosi 1,3 MW, z docelowym pułapem 3 MW.

Każdy punkt ładowania oferuje moc do 400 kW, obsługując elektryczne ładowarki kołowe, koparki i woziła technologiczne o masie sięgającej 100 ton. Stacje montowane są w kontenerach odpornych na pył, wyposażonych w chłodzenie cieczą i specjalne fundamenty.

– Realizacja projektu w tak trudnych warunkach jak kopalnie czy cementownie to zupełnie inne wyzwanie niż nasze codzienne wdrożenia – komentuje Aleksander Czapczyk, Chief Commercial Officer w Grupie GreenWay.

Strategia zrównoważonego rozwoju

Holcim, globalny lider obecny w 45 krajach z przychodami przekraczającymi 27 miliardów franków szwajcarskich, realizuje ambitny plan redukcji emisji CO2. Elektryfikacja floty stanowi kluczowy element tej strategii dekarbonizacji.

– Redukcja emisji to nie tylko ambicja, ale konkretny plan działania realizowany krok po kroku – podkreśla Michał Głowacki, Dyrektor Generalny Kruszyw w Holcim Polska.

Infrastruktura będzie stopniowo wdrażana w innych lokalizacjach Holcim w całej Polsce, wspierając transformację energetyczną polskiego przemysłu ciężkiego.

Źródło: GreenWay

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 7–8/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę