Nowość dla polskiej branży wytwórczej

Nowość dla polskiej branży wytwórczej EVO Informationssysteme

„EVO wchodzi na europejskie rynki". Pod tym hasłem firma EVO Informationssysteme GmbH wprowadza obecnie na polski rynek swoje oprogramowanie, prezentując platformę do digitalizacji małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) działających w branży obróbki metali, która sprawdziła się już w tysiącach instalacji w Niemczech. Dzięki temu rozwiązaniu polskie firmy mogą spodziewać się realnego wzrostu produktywności i efektywności. Standaryzowane moduły oprogramowania można wdrożyć bardzo szybko, co pozwala niemal od razu czerpać korzyści płynące z cyfryzacji.

Różnorodne wyzwania zmuszają małe i średnie przedsiębiorstwa do stopniowego wdrażania kompleksowej cyfryzacji w celu zachowania konkurencyjności. Dzięki modułowej strategii integracji oferowanej przez EVO transformacja do etapu cyfrowej fabryki i Przemysłu 4.0 staje się bardzo prosta. Umożliwia ona stopniową wymianę istniejących rozwiązań programowych, które wcześniej działały jako oddzielne aplikacje wraz z powiązanymi silosami danych. Jednocześnie cyfrowe systemy asystujące znacznie ułatwiają pracownikom adaptację do nowego sposobu pracy.

Polska, jako piąty co do wielkości partner handlowy Niemiec, jest ważnym dostawcą części dla przemysłu obrabiarkowego. W związku z poważnymi wyzwaniami stojącymi przed przemysłem wytwórczym, takimi jak niedobory siły roboczej i ograniczona dostępność zasobów, należy podjąć nowe środki zaradcze. Obecnie, gdy stopa bezrobocia jest niższa niż 3%, nie można dłużej czekać i kontynuować pracy z istniejącymi oddzielnymi rozwiązaniami i powielanymi wydatkami. Tylko firmy, które obecnie dokonują digitalizacji i kompleksowo zautomatyzują swoje procesy biznesowe i produkcyjne, będą w stanie konkurować na arenie międzynarodowej. W Europie otwierają się w tej chwili nowe możliwości.

Targi Warsaw Industry Week

W listopadzie 2022 r. podczas targów Warsaw Industry Week producent oprogramowania EVO po raz pierwszy zaprezentował swoją platformę programową do kompleksowej obsługi fabryki od A do Z. Celem EVO jest zapewnienie polskim firmom z sektora MŚP łatwego sposobu wdrożenia holistycznej cyfryzacji przy wykorzystaniu gotowych modułów oprogramowania sprawdzonych w praktyce. Jürgen Widmann, dyrektor zarządzający EVO, podkreśla: - Nasi klienci po prostu zaczynają tam, gdzie przy niewielkim wysiłku można osiągnąć największy możliwy efekt. Po początkowym, szybkim sukcesie, kolejne moduły oprogramowania mogą być następnie integrowane w tempie i z wymaganiami określonymi przez klienta.

Dzięki temu proces digitalizacji jest szybki – w najlepszym przypadku, startując od zera, można go zrealizować w ciągu jednego do dwóch miesięcy. Rezultatem końcowym jest w pełni kompleksowa platforma danych, która obejmuje każdy krok – od zapytania klienta i pierwszej wyceny, przez cały proces planowania i kontroli produkcji, aż po dostawę, uwzględniając zarówno poziom hali produkcyjnej, jak również stronę handlową i administracyjną.

Wszystkie działy firmy odnoszą korzyści dzięki kompleksowym, zdigitalizowanym procesom biznesowym i produkcyjnym. Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup materiałów, przydział maszyn, dostępność narzędzi, komunikację z klientem, czy analizy operacyjne – platforma EVO nie tylko zapewnia przejrzystość, ale także każdy jej moduł usprawnia procesy i poprawia wykorzystanie istniejących zasobów.

– Powyższe rozwiązania w zakresie procesów biznesowych są obecnie dostępne dla firm produkcyjnych w języku polskim i w dowolnej walucie – mówi Jürgen Widmann. – W ciągu 25-letniej historii firmy koncentrowaliśmy się na krajach niemieckojęzycznych, budując tam szeroką bazę klientów składającą się z kilku tysięcy firm oraz integrując z naszą platformą wiedzę zdobytą na bazie tych doświadczeń. W tej chwili robimy kolejny logiczny krok i wprowadzamy oprogramowanie EVO na rynki wybranych sąsiednich krajów europejskich. Obecnie poszukujemy partnerów do współpracy w Polsce, którzy dobrze znają lokalną branżę obróbki metali i wspólnie z nami chcą zaoferować klientom znaczną wartość dodaną.

Kontakt biznesowy można nawiązać za pośrednictwem Jürgena Widmanna, dyrektora zarządzającego lub Dirka Hemscheidta, dyrektora ds. sprzedaży strategicznej.

Źródło: EVO Informationssysteme

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę