TimoCom podsumowuje 2015 rok

TimoCom

Już ponad 110.000 użytkowników każdego dnia ogłasza w na platformie TimoCom do 0,5 mln ofert frachtów i wolnych powierzchni ładunkowych.

W minionym roku na platformie opublikowanych zostało łącznie 68,1 milionów ofert. Do wzrostu wartości przedsiębiorstwa przyczyniły się także otrzymane nagrody: zarówno tytuł "Najlepszej Marki 2015" w kategorii giełda transportowa jak i odznaczenie „connect-Award“ przyznane przez znaczącego dostawcę systemu telematycznego firmę TomTom. Również wprowadzenie Messengera TimoCom i ponad 700.000 wysłanych za jego pomocą wiadomości może być uznane za sukces.

Wzrost ilości ofert frachtów i powierzchni ładunkowych

W zlokalizowanym w Erkrath, niedaleko Düsseldorfu, przedsiębiorstwie pracuje ponad 400 osób. Roczny obrót firmy wyniósł 56,7 milionów euro dzięki czemu jest ona wiodącym dostawcą usług IT dla całej branży TSL w Europie. Można pokusić się jednak o stwierdzenie, że bardziej ekscytujący niż sytuacja finansowa firmy i wzrost ilości klientów o ponad 7.200 jest fakt, że w 2015 roku na platformie transportowej wystawiono 68,1 milionów ofert wolnych przestrzeni ładunkowych i frachtów. To o 16% więcej niż w poprzednim roku. Przyczyniła się do tego nie tylko stale rosnąca baza klientów, ale także powstanie wielu nowych interfejsów. Aż 13% wszystkich ofert transportowych samoistnie trafiło na platformę transportową dzięki nowemu, bezpiecznemu połączeniu oprogramowań spedycyjnych klientów TimoCom z giełdą. To właśnie za pomocą tych interfejsów oferty z wewnętrznych systemów TMS firm przenoszone są za pomocą kilku kliknięć bezpośrednio do TimoCom. Dodatkową wartość stanowi także platforma trackingowa TC eMap, z którą obecnie zintegrowanych jest już ponad 170 systemów telematycznych. Takie połączenie sprawia, że nie jest już konieczne ciągłe przełączanie się pomiędzy programami różnych dostawców telematycznych a giełdą TimoCom, co znacznie oszczędza czas.

Klienci TimoCom bardzo zadowoleni

Dalszą znaczącą oszczędność czasu zauważyło 25% spośród ankietowanych klientów TimoCom. Stało sie to już w pierwszych dwóch tygodniach funkcjonowania powiązanego z ofertami Messengera TimoCom. - Jedna czwarta naszych klientów przyznała, że dzięki komunikatorowi może szybciej zawierać zlecenia transportowe. To bardzo dobry wynik jak na fazę wdrożeniową - podsumowuje Chief Representative firmy TimoCom Marcel Frings. Do tej pory za pomocą tego biznesowego czatu wysłano aż 700.000 wiadomości.

Kolejne innowacyjne rozwiązania jeszcze w tym roku

Po podsumowaniu 2015, przyszła kolej na prognozy na rok 2016. Chef Representative uchyla rąbka tajemnicy i zdradza, czego możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach.

- Po tym jak przetarliśmy drogę dla komunikatora, zamierzamy wprowadzić profesjonalny system do zarządzania dokumentami. Dodatkowo właśnie wzmacniamy nasze aktywności na terenie Wielkiej Brytanii i Turcji. Krótko mówiąc, rozwijamy się dla naszych klientów - komentuje Frings.

Swoją kolejną innowację dostawca oprogramowania IT planuje zaprezentować na tegorocznych Targach Pojazdów Użytkowych IAA Nutzfahrzeuge w Hanowerze.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 1–2/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę