Ekologiczna alternatywa w termoizolacji

InVento FRE od Synthos ekologiczną alternatywą w termoizolac Canva

InVento FRE, produkt oferowany przez Synthos, jest ekologiczną propozycją dla branży budowlanej. Powstaje z materiałów pochodzących w co najmniej 30% z recyklingu i nadaje się do późniejszego odzysku. Jego produkcja jest bezodpadowa. Pojawienie się InVento FRE w ofercie firmy chemicznej wpisuje się w realizację jej strategii zrównoważonego rozwoju Evergreen, która zakłada m.in. wykorzystanie w większym stopniu surowców BIO oraz pochodzących z recyklingu. 

– Nasz innowacyjny i ekologiczny produkt stworzyliśmy z myślą o branży budowlanej. Podczas jego wytwarzania wykorzystujemy surowce pochodzące z odzysku, a produkcja jest w pełni bezodpadowa. Nie bez znaczenia jest fakt, że wyroby wykonane w technologii InVento nadają się do pełnego recyklingu – informuje Zbigniew Warmuz, prezes Synthos SA. – To doskonały produkt  dla termoizolacji. Na bazie tego surowca, możliwe jest wyprodukowanie jeszcze cieńszych płyt termoizolacyjnych przy zachowaniu tego samego poziomu współczynnika przewodzenia ciepła Lambda (λ).

Synthos wytwarza InVento FRE w najnowocześniejszej instalacji w Europie. Wykorzystywany w produkcji unikatowy ekologiczny dodatek geopolimerowy obniża współczynnik przewodzenia ciepła. Kompozycja składników geopolimeru – surowców mineralnych i węglowych - wykorzystuje zjawisko blokowania promieniowania podczerwonego.

– Jest to istotne we współczesnym budownictwie, gdyż pozwala ograniczyć straty ciepła oraz osiągnąć stabilność parametrów użytkowych płyt termoizolacyjnych. Geopolimer jako hybryda mineralna i węglowa, dzięki przestrzennej strukturze polimerowej blokuje promieniowanie podczerwone i zwiększa termoizolacyjności płyt styropianowych nawet o 10 proc. w stosunku do innych szarych płyt – mówi Marcin Cebulski, kierownik produktu, BU Materiały Izolacyjne w Synthos.

Produkcja ekologicznego wyrobu jest dla Synthosa również wyzwaniem logistycznym. Priorytetem stało się zbudowanie kanałów dostaw odpadów postkonsumenckich.

– Założyliśmy, że w 2030 r. produkcja InVento będzie oparta w 30% na recyklacie konsumenckim, czyli odpadach zebranych na rynku. Aby zrealizować to założenie, koncentrujemy się na stworzeniu mechanizmów pozyskania surowca. Odpady muszą też być odpowiednio czyste, właściwie posortowane i przygotowane – wylicza Sylwester Jachna, dyrektor zarządzający środowiskiem, jakością i bezpieczeństwem pracy w Synthos.

Synthos zakontraktował recyklaty i odpady postkonsumenckie m.in. u kilku europejskich dostawców. Materiały odpadowe pochodzące od korzystających ze styropianu producentów sprzętu RTV, AGD, opakowań na żywność w całości są wykorzystywane w produkcji gotowego produktu InVento FRE. Surowiec jest dostarczany najczęściej w postaci skompaktowanego styropianu. Potem należy przetworzyć go do postaci, którą wykorzysta się w produkcji.

Inne źródło dostaw zapewnia współpraca z firmami pozyskującymi odpady z rynku i przetwarzającymi je samodzielnie do formy regranulatu, który nadaje się do bezpośredniego zastosowania w produkcji. Producent dysponuje certyfikatami niezależnej firmy BureauVeritas poświadczającymi zgodność i jakość procesu produkcyjnego oraz zgodność z europejskim standardem ISCC+, który obejmuje zbieranie odpadów, ich składowanie, przetwarzanie recyklatu, jak również potwierdza wysoką jakość procesu produkcyjnego i zawartość wkładu z recyklingu w końcowym wyrobie.

– Staramy się dozować coraz więcej recyklatów do produktu, badamy wyrób końcowy, aby zapewnić jego najwyższą jakość i powtarzalność, analizujemy sytuację na rynku, sprawdzamy, jak on funkcjonuje u naszych klientów. InVento FRE z Synthos jest ekologiczną alternatywą w termoizolacji i będzie cieszył się coraz większym zainteresowaniem – podsumowuje Marcin Cebulski. 

Źródło: Synthos

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę