Energooszczędna inwestycja Dürr dla Volkswagena

W jednym z największych zakładów Grupy Volkswagen powstała lakiernia przyszłości – nowoczesny obiekt wybudowany przez firmę Dürr, który znacząco redukuje emisję CO₂ i wyznacza nowe standardy w branży.
Lakiernia przyszłości
Działająca od stycznia 2025 r. fabryka Volkswagena w Puebli maluje aż 90 karoserii różnych modeli w ciągu godziny. Umowa na budowę obiektu została podpisana w 2022 r. Nowoczesna lakiernia została tak zaprojektowana, aby elastycznie dostosowywać się do obsługi nowych modeli i przyszłościowych technologii. Jej wysoka adaptacyjność to zasługa centralnego magazynu wysokiego składowania oraz autonomicznego systemu transportowego EcoProFleet.
Inteligentne oprogramowanie DXQ steruje wózkami AGV zaprojektowanymi specjalnie dla lakierni – sortując nadwozia w sposób predykcyjny i precyzyjnie dostarczając je na odpowiednie stanowiska robocze. Elastyczny podział linii produkcyjnych, w miejsce dotychczasowych sztywnych systemów, to fundament koncepcji „Lakierni przyszłości” firmy Dürr. Takie rozwiązanie nie tylko skraca czas procesu, ale także znacząco redukuje emisję CO₂.
Od hatchbacka po SUV-a
W obiekcie działają dwie identyczne linie lakiernicze wyposażone w 170 robotów odpowiedzialnych za procesy uszczelniania i lakierowania, a także odpowiednią technologię aplikacji do uszczelniania i powlekania różnych modeli Volkswagena. Kluczowym elementem jest robot czyszczący EcoRS Clean F – przykład innowacji firmy Dürr umożliwiającej efektywne dostosowanie produkcji do rosnącej różnorodności modeli.
Urządzenie łączy dokładność czyszczenia systemów wałków piórowych z elastycznością charakterystyczną dla rozwiązań robotyki, dzięki czemu doskonale sprawdza się przy skomplikowanych konturach nadwozi.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Redukcja emisji CO2
Największym wyzwaniem dla ograniczenia emisji CO₂ w procesie lakierowania jest etap suszenia karoserii, który zużywa najwięcej energii. Dzięki zasilaniu pieców ekologiczną energią elektryczną, lakiernia w Puebli ogranicza emisję o około 40% w porównaniu z instalacjami opartymi na gazie ziemnym.
Źródło: Dürr