Jak będą wyglądać magazyny przyszłości?

PixaBay

Colliers International w ramach serii filmów Future Talks by Colliers opublikowała czwarty odcinek pt. Magazyny przyszłości. Zaproszeni eksperci wypowiadają się w nim m.in. na temat wyglądu powierzchni magazynowych jutra, wykorzystywanych w nich nowoczesnych technologii oraz tego, jak zmieni się rola pracujących tam ludzi. Film jest dostępny na blogu Colliers International – Human Centered.

– Rynek powierzchni magazynowych na świecie i w Polsce rozwija się na niespotykaną dotąd skalę. Dzieje się to głównie za sprawą branży e-commerce. Rosnący handel online i logistyka zwrotów wymuszają na sieciach handlowych nowocześniejszą przestrzeń magazynową. W najbliższej przyszłości będziemy mogli obserwować wzrost zapotrzebowania na projekty miejskie. Ponadto grunty są coraz droższe, a ich zasób ograniczony, co wymusza na deweloperach stosowanie nowego rozwiązania, jakim są magazyny wielopoziomowe – mówi Maciej Chmielewski, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers International.

W najnowszym odcinku Future Talks by Colliers zaprezentowano rynek magazynowy w kontekście obecnych i nadchodzących trendów oraz potrzeb wynikających ze zmian zachodzących w sektorze. W filmie swoją wiedzą podzielili się eksperci w dziedzinie logistyki i powierzchni przemysłowych z firmy Colliers International oraz Frisco.pl. Czego dowiemy się z najnowszego odcinka?

Sylwia Pędzińska, senior partner, dyrektor Działu Innovation & Knowledge w Colliers International, przedstawi wizję magazynów, w których dominować będą roboty i automaty, a rola człowieka zostanie ograniczona do niezbędnego minimum. Grzegorz Bielecki, wiceprezes i członek zarządu Frisco.pl, opowie o nowinkach technologicznych opartych na sztucznej inteligencji, które w niedalekiej przyszłości usprawnią procesy zachodzące w przestrzeniach logistycznych. Z kolei Jan Barbasiewicz, partner, dyrektor w Dziale Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers International, omówi m.in. stosowaną już przez wielkie firmy technologię Big Data, umożliwiającą przewidywanie zamówień w przyszłości.

Źródło: Colliers International

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę