Rozwiązania Dassault Systèmes do optymalizacji operacji transportowych

Rozwiązania Dassault Systèmes do optymalizacji Asda

Firma Dassault Systèmes poinformowała, że spółka Asda, zajmująca trzecie miejsce na rynku sklepów spożywczych w Wielkiej Brytanii, wybrała rozwiązania Dassault Systèmes, aby przekształcić wewnętrzne operacje transportowe sieci. Asda będzie miała do dyspozycji możliwości planowania i optymalizacji, poprawiające jednocześnie wydajność i zrównoważony rozwój firmy. Zwiększy to także jej zdolność do oferowania wysokiej jakości usług ponad 18 milionom klientów odwiedzających sieć tygodniowo.

Powiązane firmy

Asda wdroży rozwiązanie branżowe „Perfect Logistics”, wykorzystujące aplikacje DELMIA Quintiq i oparte na platformie 3DExperience, na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii w celu integracji i optymalizacji przepływu towarów pomiędzy dostawcami, centrami dystrybucji i sklepami. W jednym wirtualnym środowisku planowania Asda będzie mogła polegać na danych dotyczących łańcucha dostaw czy zasobów logistycznych, aby móc wdrażać optymalne strategie dostaw, efektywnie wykorzystywać zasoby i scentralizować proces planowania usług w zakresie logistyki transportu. Przejrzystość i kontrola zapewniane przez aplikacje DELMIA Quintiq umożliwią sieci Asda osiągnięcie kluczowych wskaźników wydajności, do których należą m.in. niższe koszty transportu, poprawa wydajności operacyjnej oraz terminowość dostaw.

Ponadto, rozwiązanie „Perfect Logistics”, obejmujące DELMIA Quintiq, pomoże firmie Asda zwiększyć jej efektywność środowiskową w branży, w której zrównoważony rozwój stał się imperatywem biznesowym. Firma zyska elastyczność i sprawność w zakresie optymalizacji tras transportowych, co pozwoli zmniejszyć liczbę pustych przebiegów, maksymalnie wykorzystać podróże powrotne oraz zmaksymalizuje wykorzystanie możliwości dotyczących ładowności. Te ulepszenia są kluczowymi czynnikami przyczyniającymi się do obniżenia emisji i zużycia paliwa, a także wdrożenia bardziej zrównoważonych operacji biznesowych.

Usługi logistyczne firmy Asda obejmują 39 operacji w różnych regionach, zapewniając każdego roku dostawę milionów towarów do supermarketów, centrów handlowych, hipermarketów oraz punktów odbioru i nadania. W 2015 roku Asda zdywersyfikowała swoje usługi, wprowadzając rozwiązanie do obsługi przesyłek „toyou”, które oferuje konsumentom wygodę zwrotu lub odbioru zakupów od zewnętrznych sprzedawców internetowych w ponad 600 sklepach Asda. Wdrażanie wiodących w branży technologii, w celu integracji i optymalizacji usług w ramach kompleksowych operacji logistycznych, jest dla sieci kluczem do wyróżnienia się pod względem konkurencyjności kosztowej oraz obsługi klienta na wyjątkowo wymagającym rynku.

– Potrzebowaliśmy elastycznego rozwiązania, które spełni potrzeby naszego biznesu. Korzystając z narzędzia do planowania logistycznego od Dassault Systèmes, będziemy w stanie szybko, wydajnie i ekonomicznie przemieszczać towary w całym naszym systemie dostaw. Każdy zarządzający naszymi operacjami transportowymi będzie widział dokładnie ten sam obraz, a nasza pierwotna i wtórna dystrybucja będzie mogła działać synchronicznie podczas planowania i realizacji. Ponadto możemy otrzymywać natychmiastową informację zwrotną na temat naszych decyzji – mówi Paul Anastasiou, senior director – Parcel Services, Logistics Technology and Operating Models w Asda. – Doświadczenie Dassault Systèmes w sektorze handlu detalicznego, możliwości oprogramowania i wiedza partnera wdrożeniowego The Logic Factory to kluczowe elementy naszej transformacji.

– Detaliści muszą być w stanie wyróżnić się na tle konkurencji obniżającej koszty, jedncześnie biorąc pod uwagę umiejętności kierowców, emisje CO2 i koszty transportu. Wymaga to zrównoważonych działań biznesowych, które optymalizują energię, materiały i zasoby ludzkie – mówi Philippe Loeb, vice president, consumer packaged goods & retail industry w Dassault Systèmes. – Dassault Systèmes dostarcza jedyne rozwiązania zdolne do obsługi takiej złożoności. Zapewnia niezrównane funkcjonalności, które przekształcają logistykę detaliczną z centrum kosztów w wydajny, bardziej zrównoważony nośnik wartości.

Źródło: Dassault Systèmes

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę