Roboty naprawią tory kolejowe

Roboty Fanuc naprawią tory kolejowe Fanuc

Wiele osób uważa, że ​​europejskie linie kolejowe wymagają pilnego remontu. Pomoc może nadejść wkrótce dzięki opracowaniu innowacyjnego robota zdolnego do naprawy szyn i rozjazdów.

Zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę Robel Rail Automation z Bawarii w Niemczech, specjalizującą się w utrzymaniu infrastruktury kolejowej, system wykorzystuje zalety robotów przemysłowych FANUC.

Pod względem konfiguracji system składa się z wagonu poruszającego się po szynach, zamontowanego na dwóch robotach FANUC. Roboty wykrywają defekty wewnętrzne i zewnętrzne oraz wykonują w pełni automatyczne naprawy za pomocą procesów spawania, frezowania i szlifowania.

Wagon  z robotem Fanuc Fanuc

W europejskich sieciach kolejowych działają już pierwsze urządzenia prototypowe, a ich pełna komercyjna dostępność jest przewidywana za dwa do trzech lat.

Obserwujemy duże zapotrzebowanie ze strony naszych klientów na w pełni zautomatyzowane, wspomagane przez roboty systemy utrzymania ruchu — mówi Thomas Weis, kierownik ds. rozwoju w firmie Robel Rail Automation. – Szczególnie dotyczy to czasochłonnych i skomplikowanych punktowych prac naprawczych. Tutaj operatorzy linii kolejowych coraz bardziej odczuwają brak wykwalifikowanych pracowników, takich jak np. spawacze.

System Robel Rail Automation wykonuje prace konserwacyjne w sposób bezpieczny i oszczędzający zasoby. Co więcej, wykorzystanie robotów FANUC zapewnia stałą i dobrze udokumentowaną jakość pracy, wspieraną przez specjalistyczne urządzenia ultradźwiękowe zamontowane na wagonach, systemy pomiarów prądów wirowych oraz system kamer.

W ten sposób wykluczamy uszkodzenia, które nie widać gołym okiem, i udostępniamy naszym klientom dane pomiarowe i procesowe w formie cyfrowej — wyjaśnia Weis.

Fanuc Europe z optymizmem patrzy na przyszłe wykorzystanie robotów do utrzymania infrastruktury. W końcu istnieje ogromna potrzeba modernizacji zarówno sieci kolejowej, jak i drogowej. Roboty mogą pomóc w szybszym ukończeniu długotrwałych projektów konserwacyjnych, przejmując powtarzalną pracę, przynajmniej częściowo rekompensując rosnący niedobór siły roboczej.

Źródło: Fanuc

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 10/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę