Ochrona środowiska
Inne
Jak dać drugie życie silnikom i akumulatorom?
Podczas gdy coraz więcej pojazdów elektrycznych przemierza europejskie ulice, naukowcy i inżynierowie pracują nad rozwiązaniami, które sprawią, że rewolucja elektryczna będzie naprawdę zrównoważona. Niemieckie konsorcjum ZIRKEL zademonstrowało niedawno zautomatyzowany proces demontażu silników elektrycznych i akumulatorów, który pozwoli dużo łatwiej odzyskiwać cenne surowce, z których te komponenty są wykonane.
Produkcja mechaniczna
Drugie życie narzędzi – jak regeneracja wpływa na zrównoważony rozwój w obróbce skrawaniem
Według danych organizacji Climate TRACE w pierwszych dwóch miesiącach br. globalna emisja wyniosła aż 10,32 miliarda ton ekwiwalentu CO2. Znaczącą część tych emisji generują odpady przemysłowe, które w większości trafiają na składowiska. Choć recykling stanowi ważny element zarządzania odpadami, nie jest on wystarczającym rozwiązaniem problemu.
Zarządzanie przedsiębiorstwem
Jak obniżyć koszty energii elektrycznej w firmie i spełnić wymogi ESG? Praktyczne wskazówki dla przedsiębiorców
Jeszcze kilka lat temu efektywność energetyczna była przede wszystkim kwestią kosztów. Dziś z tematu wizerunkowego ESG stało się realnym zobowiązaniem regulacyjnym, a firmy muszą nie tylko dbać o środowisko i społeczną odpowiedzialność, ale też potrafić to udokumentować. I choć wyzwania są poważne – zwłaszcza dla dużych przedsiębiorstw – odpowiednio wykorzystane dane energetyczne mogą nie tylko pomóc w spełnieniu obowiązków, lecz także przełożyć się na realne oszczędności.
Ochrona środowiska
Grupa Recykl: polskie drogi już dziś mogłyby być lepsze
Do wyprodukowania dodatku na bazie wytrzymałych włókien syntetycznych, który zapewnia trwałość i wysoką jakość nawierzchni asfaltowych, niezbędnego do budowy jednego kilometra drogi, potrzeba około 8000 opon. Dodajmy, że w takiej nawierzchni drogowej z trudem powstają koleiny. Nie powstają w niej również dziury, które każdej wiosny wymagają łatania. Tego rodzaju dodatek włóknisty, o charakterze zbrojącym i stabilizującym został opracowany przez Recykl. Dodatek o nazwie handlowej SMAPOL przebadano w Instytucie Badań Dróg i Mostów w Warszawie. Do receptur wytwarzanych przez siebie mieszanek asfaltowych wpisał go także koncern drogowy STRABAG.
NEWSLETTER
Rynek
ORLEN konsekwentnie buduje pozycję na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Artykuł sponsorowanyFirmy
Firma SCHENCK RoTec – światowy lider w technologii wyważania dla przemysłu
Artykuł sponsorowanyProdukty
DNX 2100 – centrum obróbcze nowej generacji
Artykuł sponsorowanyFinanse
Dig.IT Transformacja Cyfrowa – dofinansowania dla polskich firm
Artykuł sponsorowanyPolecamy
Dostawcy treści
więcejPartnerzy portalu
















































